Welcome to our website !

My 1st Book

Sepertiga Malam

By 04:12

Assalamualaikum

Keheningan Malam yang tak terhelakkan dengan semilir angin tipis yang masuk di kamar kos saya ini, mendadak menambah suasana semakin zuhud. Tenggelam dalam Rahman - Rahimnya. Gelora asmara atas kekasihNya, serta keterpurukan atas segunung dosa kenistaan dunia.

Bertafakkur mendalam, kemudian berbisik " Ya Rabb, aku rindu dengan Mu. aku rindu Rosul KekasihMu."

La ila ha illallah.
La ila ha illallah.
La ila ha illallah.

Telah aku tinggalkan cinta di sudut kamar yang gelap.
Telah aku hanyutkan luka pada sungai kecil yang mengalir dari mata.
Telah aku kabarkan pada hujan tentang catatan hati dan telah aku hamparkan sajadah dalam tahajud dan sujud panjang.

Allohu Akbar... Allohu Akbar....
Allohu Akbar........

Walillahilham.

Wassalamualaikum

0 comments